Mine projekter
GÆK - Øllene der gerne vil gives væk
Content marketing | Individuelt | 3. semester
Mål
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Sunt laboriosam accusamus a praesentium ad laborum totam est vero corporis porro?
Målgruppe
- Lorem
- Lorem

Gruppens fokus
- Lorem ipsum dolor sit amet.
- Lorem ipsum dolor sit amet.
- Lorem ipsum dolor sit amet.
- Lorem ipsum dolor sit amet.
Mit fokus
- At forbedre copywriting-evner
- At øve journalistiske greb
- At øve opbygning af en fortælling
- At øve kommunikation af relevant informationen for en målgruppe
- At fortælle både ”æggende og dækkende”
- At skabe en sammenhængende visuel oplevelse – gennem både billeder, video, kreative greb og layoutdesign

Lockdown Bucket List
Webfeature | Gruppeprojekt | 3. Semester
Mål
At skabe en engagerende og fængende personpræget fortælling gennem tekst, billede, video, grafik og kreative greb og sammenfatte det i en såkaldt webfeature.
Målgruppe
- Unge mellem 20-26år
- Alle køn
Gruppens fokus
- At vise den personlige fortælling om coping med lockdown gennem Vistis nye hobby: Surdej
- At skabe en fiktiv artikelserie med potentielt flere bucketlist-emner
- At tage udgangspunkt i ”bulletjournaling” – med håndskrevet tekst, doodles og polaroide billeder
Mit fokus
- At forbedre copywriting-evner
- At øve journalistiske greb
- At øve opbygning af en fortælling
- At øve kommunikation af relevant informationen for en målgruppe
- At fortælle både ”æggende og dækkende”
- At skabe en sammenhængende visuel oplevelse – gennem både billeder, video, kreative greb og layoutdesign
HAULI
Eksamensprojekt: "Iværksætteri" | Gruppeprojekt | 2. Semester
Mål
Til eksamen blev vi opfordret til at komme med en lille yderligere forbedring af gruppens version af hjemmesiden.
Målgruppe
- Unge kvinder i de store byer i Danmark
- 18-30 år

Gruppens fokus
- At skabe en sammenhængende løsning, der særligt skabte bedre brugerrejse mellem virksomhedens webshop og instagram, hvor de fleste kunder befinder sig
- At forbedre SEO, brugervenlighed samt storytelling om brand
- At skabe nyt indhold: video, visuel stil, beskrivende tekster, logo, informations arkitektur, grafiske elementer samt nyt layout
Mit fokus
- At udføre relevant research og få indsigter i målgruppen
- At udvikle informations arkitektur og skabe brugervenlighed
- At formidling af brand værdier og identitet
- Website design – wireframing og layout (i XD), præsentation og udvalg af indhold, brug af konventioner, brugerrejse
- At styrke mine frontend færdigheder, herunder evner i CMSstyring
- Projektstyring med udgangspunkt i Design Thinking

HAULI
Eksamensprojekt: "Iværksætteri" | Individuelt | 2. Semester
Mål
Eksamensprojekt i samarbejde med en iværksætter: Hauli. Hauli var nystartet og havde behov for ekstra øjne på mange aspekter af virksomheden.
Målgruppe
- Unge kvinder i de store byer i Danmark
- Primær: 25-30 år
- Sekundær: 18-25 år
Mit fokus
- Jeg valgte udelukkende at arbejde med “katalog siden”, hvor alle HAULIs produkter vises
- Forbedring af brugervenlighed
- Øge brugen af konventioner
- Forbedre navigation
- Mere overskueligt produkt-layout
- Tydeligere kommunikation af den valgte kategori
- Eksamenskarakter: 12
Forbedringspunkter
De områder jeg fokuserede på at ændre i gruppens version ses herunder

Tuborg NUL
Brugercenteret Design | Gruppeprojekt | 2. Semester
Mål
At skabe en markedsføringsstrategi for Tuborgs nyeste produkt: den alkoholfrie øl “Tuborg NUL”.
Målgruppe
- Personer der selv føler, at de drikker for meget, men ikke føler at de har et socialt acceptabelt alternativ til øl
- Alder: 20-30 år

Gruppens fokus
- At opfinde et slogan - “Samme fællesskab – 0% alkohol”
- At skabe et mikrosite der gennem copy, video, infografik, programmering og storytelling markedsfører øllen til en selvvalgt målgruppe
- Særligt fokus på brandforståelse og produktion af og storytelling gennem video
Mit fokus
- At skabe en æggende kampagnestrategi
- At researche brand og brandets identitet
- At udvælge og målgruppe og målgruppe segment
- Projektstyring med udgangspunkt i Design Thinking
- At designe og layoute mikrosite
- Planlægning og eksekvering af pitch

Idrætshøjskolen Sønderborg
CMS og Informationsarkitektur | Gruppeprojekt | 2. Semester
Mål
Gennem grundlæggende forståelse for brugen af CMS systemer og Informations Arkitektur (IA), at skabe et redesign af Idrætshøjskolen Sønderborgs hjemmeside.
Målgruppe
- Unge der interesserer sig for eller har lyst til fysisk aktivitet og det fællesskab, man kan opnå gennem sport
- Primær: 21-25 år
- Sekundær: 15-20 år
Gruppens fokus
- Forbedret struktur og øget brugervenlighed på hjemmesiden gennem fornyet IA og test heraf
- Fremtidssikring af sitet for brugere og virksomhed gennem brug af Wordpress som headless CMS
Mit fokus
- Udviklingen af det nye IA – sitemaps, wireframes (i XD), klassifikation, labels, site patterns og navigation. Fremstilling og udvalg af indhold
- Målgruppe research og -indsigter
- Projektstyring med udgangspunkt i Design Thinking
- Test af det endelige site
- Planlægning og eksekvering af fremlæggelse
Portfolio 1. semester
Eksamensprojekt | Individuelt | 1. Semester
Mål
Sammenfatte hele det første semesters projekter i en personlig portfolio, der kunne danne udgangspunkt for en mundtlige eksamen.

Mit fokus
- At skabe et personligt udtryk
- At bruge og vise nogle af de færdigheder jeg havde lært, herunder programmering og billedebehandling
- At skabe let navigation til enkelte projekter
- Eksamenskarakter: 12
Projekter i portfolioen
- American Magazines
- Kop-Shop Projekt
- Vintagebutikker Online
- Red Hulemalerierne
- Et Fugleperspektiv
- Nintendopusheren