Mine projekter

GÆK - Øllene der gerne vil gives væk

Content marketing | Individuelt | 3. semester

Mål

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Sunt laboriosam accusamus a praesentium ad laborum totam est vero corporis porro?

Målgruppe

  • Lorem
  • Lorem
Mockup af projektet vist på både desktop og mobil

Gruppens fokus

  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Mit fokus

  • At forbedre copywriting-evner
  • At øve journalistiske greb
  • At øve opbygning af en fortælling
  • At øve kommunikation af relevant informationen for en målgruppe
  • At fortælle både ”æggende og dækkende”
  • At skabe en sammenhængende visuel oplevelse – gennem både billeder, video, kreative greb og layoutdesign
Mockup af projektet vist på både desktop og mobil

Lockdown Bucket List

Webfeature | Gruppeprojekt | 3. Semester

Mål

At skabe en engagerende og fængende personpræget fortælling gennem tekst, billede, video, grafik og kreative greb og sammenfatte det i en såkaldt webfeature.

Målgruppe

  • Unge mellem 20-26år
  • Alle køn

Gruppens fokus

  • At vise den personlige fortælling om coping med lockdown gennem Vistis nye hobby: Surdej
  • At skabe en fiktiv artikelserie med potentielt flere bucketlist-emner
  • At tage udgangspunkt i ”bulletjournaling” – med håndskrevet tekst, doodles og polaroide billeder

Mit fokus

  • At forbedre copywriting-evner
  • At øve journalistiske greb
  • At øve opbygning af en fortælling
  • At øve kommunikation af relevant informationen for en målgruppe
  • At fortælle både ”æggende og dækkende”
  • At skabe en sammenhængende visuel oplevelse – gennem både billeder, video, kreative greb og layoutdesign

HAULI

Eksamensprojekt: "Iværksætteri" | Gruppeprojekt | 2. Semester

Mål

Til eksamen blev vi opfordret til at komme med en lille yderligere forbedring af gruppens version af hjemmesiden.

Målgruppe

  • Unge kvinder i de store byer i Danmark
  • 18-30 år
Mockup af projektet vist på både desktop og mobil

Gruppens fokus

  • At skabe en sammenhængende løsning, der særligt skabte bedre brugerrejse mellem virksomhedens webshop og instagram, hvor de fleste kunder befinder sig
  • At forbedre SEO, brugervenlighed samt storytelling om brand
  • At skabe nyt indhold: video, visuel stil, beskrivende tekster, logo, informations arkitektur, grafiske elementer samt nyt layout

Mit fokus

  • At udføre relevant research og få indsigter i målgruppen
  • At udvikle informations arkitektur og skabe brugervenlighed
  • At formidling af brand værdier og identitet
  • Website design – wireframing og layout (i XD), præsentation og udvalg af indhold, brug af konventioner, brugerrejse
  • At styrke mine frontend færdigheder, herunder evner i CMSstyring
  • Projektstyring med udgangspunkt i Design Thinking
Mockup af projektet vist på både desktop og mobil

HAULI

Eksamensprojekt: "Iværksætteri" | Individuelt | 2. Semester

Mål

Eksamensprojekt i samarbejde med en iværksætter: Hauli. Hauli var nystartet og havde behov for ekstra øjne på mange aspekter af virksomheden.

Målgruppe

  • Unge kvinder i de store byer i Danmark
  • Primær: 25-30 år
  • Sekundær: 18-25 år

Mit fokus

  • Jeg valgte udelukkende at arbejde med “katalog siden”, hvor alle HAULIs produkter vises
  • Forbedring af brugervenlighed
  • Øge brugen af konventioner
  • Forbedre navigation
  • Mere overskueligt produkt-layout
  • Tydeligere kommunikation af den valgte kategori
  • Eksamenskarakter: 12

Forbedringspunkter

De områder jeg fokuserede på at ændre i gruppens version ses herunder

Tuborg NUL

Brugercenteret Design | Gruppeprojekt | 2. Semester

Mål

At skabe en markedsføringsstrategi for Tuborgs nyeste produkt: den alkoholfrie øl “Tuborg NUL”.

Målgruppe

  • Personer der selv føler, at de drikker for meget, men ikke føler at de har et socialt acceptabelt alternativ til øl
  • Alder: 20-30 år
Mockup af projektet vist på både desktop og mobil

Gruppens fokus

  • At opfinde et slogan - “Samme fællesskab – 0% alkohol”
  • At skabe et mikrosite der gennem copy, video, infografik, programmering og storytelling markedsfører øllen til en selvvalgt målgruppe
  • Særligt fokus på brandforståelse og produktion af og storytelling gennem video

Mit fokus

  • At skabe en æggende kampagnestrategi
  • At researche brand og brandets identitet
  • At udvælge og målgruppe og målgruppe segment
  • Projektstyring med udgangspunkt i Design Thinking
  • At designe og layoute mikrosite
  • Planlægning og eksekvering af pitch
Mockup af projektet vist på både desktop og mobil

Idrætshøjskolen Sønderborg

CMS og Informationsarkitektur | Gruppeprojekt | 2. Semester

Mål

Gennem grundlæggende forståelse for brugen af CMS systemer og Informations Arkitektur (IA), at skabe et redesign af Idrætshøjskolen Sønderborgs hjemmeside.

Målgruppe

  • Unge der interesserer sig for eller har lyst til fysisk aktivitet og det fællesskab, man kan opnå gennem sport
  • Primær: 21-25 år
  • Sekundær: 15-20 år

Gruppens fokus

  • Forbedret struktur og øget brugervenlighed på hjemmesiden gennem fornyet IA og test heraf
  • Fremtidssikring af sitet for brugere og virksomhed gennem brug af Wordpress som headless CMS

Mit fokus

  • Udviklingen af det nye IA – sitemaps, wireframes (i XD), klassifikation, labels, site patterns og navigation. Fremstilling og udvalg af indhold
  • Målgruppe research og -indsigter
  • Projektstyring med udgangspunkt i Design Thinking
  • Test af det endelige site
  • Planlægning og eksekvering af fremlæggelse

Portfolio 1. semester

Eksamensprojekt | Individuelt | 1. Semester

Mål

Sammenfatte hele det første semesters projekter i en personlig portfolio, der kunne danne udgangspunkt for en mundtlige eksamen.

Mockup af projektet vist på både desktop og mobil

Mit fokus

  • At skabe et personligt udtryk
  • At bruge og vise nogle af de færdigheder jeg havde lært, herunder programmering og billedebehandling
  • At skabe let navigation til enkelte projekter
  • Eksamenskarakter: 12

Projekter i portfolioen

  • American Magazines
  • Kop-Shop Projekt
  • Vintagebutikker Online
  • Red Hulemalerierne
  • Et Fugleperspektiv
  • Nintendopusheren